محصولات ادامه نتایج »
    مدل ها ادامه نتایج »
      دسته بندی ها ادامه نتایج »
        مطالب آموزشی ادامه نتایج »
          #

          نحوه برطرف کردن لرزش دوربین آیفون 7

          10/5/2023 6:37:38 PM 0 121

          یکی از دلایل آزردگی کاربران آیفون 7 این است که در هنگام استفاده از دوربین آن با مشکلاتی از قبیل لرزش دوربین، عدم فوکوس تصویر، سیاه شدن دوربین و... مواجه می‌شوند. برخی از راهکارهای آزمایش شده توسط کاربران مثل چرخاندن گوشی به طرفین توانسته کارساز باشد. ولی با این حال این مورد، راهکار قطعی نیست. حتی برخی از کاربران منتظر بودند که در به‌روزرسانی های جدید سیستم عامل iOS این مشکل برطرف شود ولی تغییری حاصل نشد. به همین دلیل خود را موظف دانستیم که راهکار لازم برای برطرف کردن لرزش دوربین عقب آیفون 7 را با شما به اشتراک بگذاریم.

          عامل ایجاد کننده لرزش دوربین عقب آیفون 7

          عاملی که باعث لرزش دوربین عقب این گوشی می‌شود وجود یک سیم‌ پیچ در دوربین عقب است. وجود این سیم ‌پیچ به فوکوس کردن تصویر کمک می‌کند. با پی بردن به این مشکل برخی از کاربران از آهنربا در کنار دوربین عقب استفاده کردند. این کار باعث توقف کامل لرزش شد چون آهنربا یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کرد و سیم پیچ را از تکان خوردن باز می‌داشت. ولی استفاده از آهنربا راه‌حل دائمی این مشکل نبود. به محض جدا کردن آهنربا این مشکل مجددا ایجاد می‌شد.

          لرزش دوربین عقب می‌تواند برای بسیاری از کاربران مشکلات عمده‌ای به وجود آورد به خصوص این که مشاغل برخی کاربران به کیفیت بالای عکس‌های این گوشی وابسته است. دلایلی که باعث این مشکل جدی در گوشی آیفون 7 می‌شوند عبارتند از:

          1. خراب شدن لنز دوربین و نیاز به تعویض آن
          2. خرابی مدار دوربین روی برد آیفون 7

          در این متن تنها به بررسی مورد دوم می‌پردازیم و راهکار لازم برای برطرف کردن مشکل لرزش دوربین آیفون در اثر خرابی مدار آن را ارائه می‌کنیم. می‌توانید برای رفع این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید.

          مرحله اول: اطمینان از خرابی مدار دوربین عقب گوشی

          در مرحله اول برای برطرف کردن لرزش دوربین عقب آیفون 7، باید از این که عامل لرزش خرابی مدار دوربین عقبی است مطمئن شوید. به همین خاطر باید قطعات گوشی را از هم باز کنید. ابتدا صفحه نمایش گوشی را بلند کرده و لاجیک برد را خارج کنید. باید کانکتور روی برد دوربین عقب گوشی را بررسی کنید. این کار را می‌توانید با اندازه‌گیری افت ولتاژ روی پایه های کانکتور توسط مولتی متر انجام دهید.

          در صورتی که مدار دوربین عقب خراب باشد مقدار اندازه‌گیری شده پین 16 برابر با صفر است. این مقدار غیر معمول برای این پین به شمار می‌رود و می‌تواند زنگ هشداری باشد تا به شما کمک کند بتوانید مسیر درست برطرف کردن لرزش در دوربین عقب آیفون 7 را پیدا کنید. با توجه به این اندازه‌گیری می‌توان این گونه برداشت کرد که مدار مربوط به پین 16 دچار اتصال کوتاه است.

          مرحله دوم: پیدا کردن محل قطعه معیوب روی برد

          بر روی مدار این قسمت چند خازن فیلتردار قرار گرفته است. برای این که بتوانید قطعه آسیب دیده را پیدا کنید می‌توانید از ماده رزین استفاده کنید. برای این کار ابتدا اسفنج محافظ را جدا کرده و برد را بررسی کنید تا مطمئن شوید آب خوردگی و ضربه خوردگی ندارد.

          ماده رزین را بر روی این قسمت از برد با حرارت دادن توسط هویه و یا استفاده از قلم پخش رزین بخار کنید. سپس ولتاژ منبع تغذیه را روی مقدار 2.8 ولت تنظیم نموده و کابل‌های مولتی‌متر را به منبع تغذیه متصل نمایید. پراب مشکی را روی برد اتصال به زمین داده و پراب قرمز را به پین 2 از خازنFL2502 متصل نمایید. بررسی کنید که مسیر بین پین 2 از خازن FL2502 و پین 2 از کانکتور دوربین برقرار شده باشد. ماده رزین بر روی خازن C2519 بالافاصله به حالت مذاب در می آید که این نشان دهنده آسیب این قطعه می‌باشد.

          مرحله سوم: جدا کردن قطعه آسیب دیده

          همان طور که می‌دانید C2519 یک نوع خازن فیلتردار است که می‌تواند به سادگی از لاجیک برد جدا شود. برای این که بتوانید برای برطرف کردن لرزش دوربین درستی این مرحله را پشت سر بگذارید بهتر است لاجیک برد را به گیره مخصوص برد متصل کرده و با کمک یک هیتر این خازن را از برد جدا کنید. پس از جداسازی باید آن محل را با استفاده از یک محلول پاک کننده برد کاملا تمیز نمایید. برای بررسی مجدد برد باید تست افت ولتاژ را بر روی پایه های C2519 اجرا نموده و آن را اندازه‌گیری کنید. مقداری که به شما نشان داده می‌شود مقداری برابر با 645 است. این مقدار کاملا عادی و طبیعی است.

          مرحله چهارم: مونتاژ کردن گوشی و تست مجدد

          برای این که مطمئن شوید مشکل لرزش دوربین عقب آیفون 7 به طور کامل حل شده، باید تمام قطعات را بر سر جای خود برگردانید و این به معنای مونتاژ کردن گوشی است. برد و کلیه قسمت‌های مربوط به صفحه نمایش گوشی را به حالت اولیه بازگردانید. باتری را نیز در جایگاه خود قرار داده و دکمه پاور گوشی را فشار دهید تا گوشی روشن شود. اگر به درستی تمام مراحل را انجام داده باشید گوشی باید روشن شود.

          پس از روشن شدن آیفون دوربین را باز کنید. می‌توانید مشاهده کنید که دوربین عقبی دیگر لرزشی ندارد. برای اطمینان از نحوه عملکردتان دوربین جلویی را نیز کنترل کنید. حتما با دوربین عقب و جلو عکس گرفته و کیفیت آن‌ها را بررسی نمایید.

          نظرات کاربران

          کاربر گرامی؛
          تاکنون نظری برای این پست ثبت نشده است.

          نظر خود را بنویسید

          کاربر گرامی؛
          لطفا قبل از ثبت سوال و پرسش خود به موارد زیر دقت نمایید:
          • برای ثبت نظر، در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
          • از ثبت چند نظر تکراری خودداری نمایید.
          • نظرهای شما پس از تایید تیم پشتیبانی نمایش داده خواهند شد.
          • نظرهایی که بصورت فینگلیشی نوشته شوند تایید نخواهند شد.
          • در صورت داشتن هرگونه سوال خارج از پست می توانید از صفحه پرسش و پاسخ اقدام نمایید.
          آی آر فیکس