محصولات ادامه نتایج »
    مدل ها ادامه نتایج »
      دسته بندی ها ادامه نتایج »
        مطالب آموزشی ادامه نتایج »
          #

          تعمیر آیفون 11 پرو که روشن نمی شود

          10/5/2023 6:16:51 PM 0 32

          در این مقاله به ارائه راهکار برای تعمیر یک آیفون 11 پرو که روشن نمی شود می پردازیم. روش‌های مختلفی برای حل مشکل روشن نشدن و عدم دسترسی به برنامه‌ها در آیفون 11 پرو وجود دارد که در ادامه به معرفی یکی از موثرترین آنها خواهیم پرداخت.

          مرحله اول: جدا کردن قطعات و تست

          برای این که بتوانید صفحه نمایش را بلند کنید باید دو پیچ در قسمت لبه پایینی را بازکرده و صفحه را بلند کنید.

          پس از این که صفحه نمایش گوشی را بلند کردید باید شیلد های محافظ را برداشته، باتری را نیز جدا کنید و به صورت کامل صفحه نمایش را از محل آن بردارید.

          در این مرحله شما باید عملکرد مادربرد را بررسی نمایید. برای این کار مادربرد را با کابل پاور به منبع تغذیه متصل کرده و جریانی که آمپرمتر نشان می‌دهد را بررسی نمایید. آمپرمتر عدد 3.1 را نشان میدهد که نشان دهنده جریان کشی روی مادربرد می باشد.

          اکنون باید مادربرد را از جایگاه خود بردارید و مجددا میزان جریان آن را اندازه‌گیری کنید. همچنان جریان کشی 3.1 آمپر را مشاهده میکنیم.

          نتیجه‌ای که از این ارزیابی به دست می‌آورید این است که جریان کشی روی مادربرد به کابل‌های فلت ربطی ندارد. بنابراین باید مشکل ایجاد شده را در خود مادربرد پیدا کنید.

          مرحله دوم: اندازه‌گیری افت ولتاژ با مولتی متر

          ابتدا افت ولتاژ را برای پین 1 کانکتور باتری بررسی کنید. مقداری که برای دیود نشان داده می‌شود برابر با صفر است. مقدار صفر یعنی مدار منبع تغذیه اصلی اتصال کوتاه است.

          اما این گونه نمی‌توان محل دقیق عیب مادربرد را پیدا کرد چون این مدار به صورت همزمان برق لازم برای هر دو طبقه مادر برد یعنی لاجیک برد و سیگنال برد تامین می‌کند. به همین خاطر باید طبقات مادربرد را از هم جدا کنید تا بتوانید آسیب وارد شده به آن را پیدا کنید.

          مرحله سوم: جدا کردن طبقات مادربرد

          در این مرحله برای رفع مشکل روشن نشدن آیفون 11 پرو ابتدا باید اسفنجی که روی مادربرد قرار دارد را بردارید. باید لایه محافظ پشت برد نیز جدا شود. می‌توانید برای این کار از هیتر در دمای 240 درجه سانتی‌گراد استفاده کنید.

          اکنون مادربرد را برای جداسازی بر روی پری هیتر قرار دهید. پس از جداسازی مادربرد باید لاجیک برد (طبقه بالایی) را بردارید. می‌توانید برای ساده‌‎تر شدن این کار پیچی را روی لاجیک برد ببندید.

          پری هیتر را روی دمای ثابت 185 درجه تنظیم نمایید.

          پس از این که دما به 185 درجه رسید طبقه بالایی را از قسمت پیچی که از قبل بر روی آن بسته بودید بلند کنید. پس از آن می‌توانید سیگنال برد (طبقه پایینی) را نیز از روی پری هیتر بردارید.

          مرحله چهارم: بررسی مجدد افت ولتاژ ها

          مجددا باید توسط مولتی متر در حال دیود افت ولتاژ ها را بررسی نمایید. ابتدا پین 286 روی سیگنال برد را اندازه‌گیری کنید. مقداری که نشان می‌دهد صفر است. این صفر نشان از اتصال کوتاه منبع اصلی تغذیه سیگنال برد دارد.

          همچنین باید پین 286 را بر روی لاجیک برد اندازه‌گیری کنید. مقداری که دیود مود برای آن نشان می‌دهد معادل 363 است. این نشان عملکرد عادی لاجیک برد است.

          در این مرحله در صورتی که به بیت‌مپ یا نقشه شماتیک برد دسترسی دارید باید آن را باز کنید. همان‌طور که می‌بینید قطعات زیادی وجود دارند که با مدار منبع اصلی تغذیه در ارتباط هستند.

          مرحله پنجم: استفاده از دود رزین برای پیدا کردن محل اتصال کوتاه

          به مرحله‌ای رسیده‌اید که باید با استفاده از رزین قسمت آسیب دیده را پیدا کنید. ابتدا چسب حرارتی روی برد را با استفاده از یک تیغ مخصوص آی سی پاک کرده و رزین را با هویه در درجه حرارت 365 روی سطح برد بسوزانید تا دود حاصل از سوختن آن روی سیگنال برد پخش شود. (برای سهولت در انجام این کار می توانید از قلم پخش کننده رزین به جای هویه استفاده کنید.)

          حالا ولتاژ منبع تغذیه را روی عدد 4.1 تنظیم نموده و پراب های مولتی متر را به منبع تغذیه متصل نمایید، سپس پراب مشکی را به زمین و پراب قرمز را به پین 286 روی سیگنال برد اتصال دهید. همان‌طور که می‌بینید رزین روی نقطه C1200_Kبه حالت ذوب در می آید و نشان میدهد که این خازن آسیب‌دیده است.

          مرحله ششم: تعمیر کردن مادربرد

          اکنون خازن آسیب‌دیده را توسط هیتر تا دمای 350 گرم کنید و آن را با کمک پنس بلند نمایید.

          رزینی که بر روی سیگنال برد قرار دارد را با استفاده از یک محلول پاک کننده برد تمیز کنید و مجددا افت ولتاژ را با مولتی متر اندازه گیری کنید. مشاهده می‌کنید که مقدار دیود به مقدار 327 که مقدار عادی است بر می‌گردد.

          با استفاده از هویه و سیم قلع کش در دمای 365 درجه قلع روی پایه های روی پایه های لایه میانی برد را پاک کنید. سپس سیگنال برد را با استفاده از یک محلول پاک کننده برد تمیز نمایید.

          لاجیک برد را نیز به همین روش تمیز کنید. سیگنال برد را به شابلون مخصوص طبقات برد متصل کرده و شابلون ریبالینگ را روی آن قرار دهید. صفحه فلزی داخل پک شابلون را برای جلوگیری از نفوذ قلع به داخل شکاف‌های مادربرد در محل مخصوص به آن قرار دهید. سپس یک لایه خمیر قلع با دمای پایین را روی شابلون ریبالینگ اعمال نمایید.

          اکنون باید شابلون را برداشته و سیگنال برد را بر روی پری هیتر قرار دهید. دمای آن را بر روی 185 درجه تنظیم کنید. پس از این که قلع ها را به صورت توپی مشاهده کردید پری هیتر را خاموش کرده و مادربرد را به مدت 5 دقیقه خنک کنید.

          در انتهای مراحل رفع مشکل روشن نشدن آیفون 11 پرو، مقداری روغن فلکس بین لاجیک برد و سیگنال برد اعمال نموده و آنها را هم‌تراز کنید. مادربرد را روی پری هیتر در دمای 185 درجه به مدت یک دقیقه قرار دهید تا مطمئن شوید طبقات برد کاملا به یکدیگر چسبیده و فیکس شده اند.

          مرحله هفتم: تست نهایی

          کابل پاور به منبع تغذیه متصل نموده و آن را به مادربرد وصل کنید، سپس پین 12 از کانکتور باتری را به زمین اتصال دهید تا مادربرد پاور شود. مشاهده میکنید که جریان بوت به حالت عادی بازگشته است.

          برای مونتاژ مادربرد را داخل شاسی قرار داده، کابل‌های فلت، صفحه نمایش و سپس باتری را در محل‌های خود قرار دهید. در صورتی که شارژ باتری خالی شده، آن را با کابل به برق متصل کنید و گوشی را روشن کنید. مشاهده خواهید کرد که همه چیز نرمال است.

          نظرات کاربران

          کاربر گرامی؛
          تاکنون نظری برای این پست ثبت نشده است.

          نظر خود را بنویسید

          کاربر گرامی؛
          لطفا قبل از ثبت سوال و پرسش خود به موارد زیر دقت نمایید:
          • برای ثبت نظر، در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
          • از ثبت چند نظر تکراری خودداری نمایید.
          • نظرهای شما پس از تایید تیم پشتیبانی نمایش داده خواهند شد.
          • نظرهایی که بصورت فینگلیشی نوشته شوند تایید نخواهند شد.
          • در صورت داشتن هرگونه سوال خارج از پست می توانید از صفحه پرسش و پاسخ اقدام نمایید.
          آی آر فیکس