محصولات ادامه نتایج »
    مدل ها ادامه نتایج »
      دسته بندی ها ادامه نتایج »
        مطالب آموزشی ادامه نتایج »
          #

          نحوه تعویض باتری کیس شارژ ایرپاد

          10/4/2023 7:47:54 PM 0 37

          یکی از کاربردی ترین محصولاتی که اپل به بازار عرضه داشته است، ایرپاد است. کیس مخصوص شارژ در ایرپاد به کاربر این امکان را می‌دهد که در هر جایی بتواند گوشی های ایرپاد خود را شارژ کند و نیازی به برق نداشته باشد. طراحی کیس ایرپاد به گونه‌ای است که چندین بار می‌تواند جوابگوی شارژ مورد نیاز ایرپاد شما باشد. اما ممکن است شرایط یا عواملی مانع عملکرد صحیح این کیس شارژ شوند. در این صورت نیاز است که باتری کیس شارژ ایرپاد بررسی شود. اگر شما هم قصد چنین کاری دارید با ما همراه باشید تا نحوه تعویض باتری کیس شارژ ایرپاد با هم بررسی کنیم.

          اولین نکته‌ای که آگاهی از آن در باز کردن کیس شارژ ایرپاد بسیار ضرورت دارد این است که بدانید جدا کردن قطعات این کیس کار بسیار دشواری است زیرا کیس شارژ توسط دو قسمت مشخص ثابت شده و قسمت میانی آن با چسبی محکم چسبانده شده است. بنابراین اگر در این کار مهارت کافی نداشته باشید می‌توانید به سادگی به ایرپاد آسیب بزنید.

          مراحل تعمیر باتری کیس شارژ ایرپاد

          برای تعوض باتری کیس ایرپاد باید قطعات کیس را کاملا از هم باز کنید. برای این کار با دقت و تمرکز بالا مراحل زیر را به ترتیب پیش روید:

          1. تهیه ابزار لازم برای جداسازی قطعات کیس ایرپاد

          در حال حاضر برای باز کردن قطعات کیس، ابزار خوبی در بازار وجود دارد، اما شما همیشه می توانید برخی ابزار مورد نیاز کار خود را آماده کرده و حتی آن‌ها را بسازید.

          1-1 با استفاده از یک صفحه فلزی نازک مانند شابلون یک قاب بازکن فلزی نازک بسازید. برای این کار صفحه فلزی خود را با یک قیچی مانند شکل زیر برش بزنید. پس از برش مراقب لبه‌های تیز آن باشید و حتما لبه‌های تیز آن را با یک سمباده صیقل دهید.

            1. قاب بازکن فلزی خود را با استفاده از ابزاری مانند دم‌باریک خم کنید، سپس از یک پنس سر صاف برای شکل‌دهی کمک بگیرید.

          ابزارها به شکل تصاویر زیر در می‌آید. تا این مرحله شما برای تعویض باتری کیس شارژ ایرپاد موفق به ساخت ابزار مورد نیاز برای باز کردن کیس شدید.

          1. بیرون کشیدن مجاری اتصال داخل کیس ایرپاد
            1. در مرحله اول باید برای جلوگیری ازآسیب دیدن کیس شارژ به دور آن چسب نسوز بپیچید.
            2. در مرحله بعد نیاز دارید که دو قاب باز کن فلزی (که خودتان آن را ساختید) در اختیار داشته باشید. باید آن دو را در دو شکاف کناری که دو نقطه ثابت کیس شارژ هستند قرار دهید (به شکل زیر توجه کنید).

            1. می‌توانید با کمک یک کاتر شکاف را باز کنید. سپس باید قاب باز کن خود را وارد شکاف کنید.

            1. برای وارد کردن قاب باز کن از پنس استفاده کنید.

            1. اکنون برای این که بتوانید قطعات داخلی کیس شارژ و مجاری هدفون ها را خارج کنید باید ابزار فلزی نازک مخصوص را داخل شکاف کناری وارد کنید. در این قسمت با دقت زیادی باید پیش روید چون آسیب به کابل فلت بسیار محتمل است.

          1. خارج کردن باتری فرسوده شده
            1. می‌توانید برای ساده‌تر کردن روند کار در این مرحله کیس شارژ را روی گیره مخصوص ایرپاد قرار دهید. اکنون باید مقدار کمی الکل را با استفاده از قطره چکان بر روی چسب باتری کیس ایرپاد بریزید.

            1. در این مرحله باید باتری را با کمک یک کاتر برداشته و کانکتور باتری را با استفاده از پنس جدا کنید. حال می‌توانید کابل فلت باتری را از آن قسمت راحت‌تر خارج نمایید.

            1. پس از خارج کردن کابل فلت نوبت به خارج کردن باتری از کیس می‌رسد.
          1. بخش‌های مختلف باتری جدید
            1. در این مرحله با مولتی‌متر باتری کیس ایرپاد را ارزیابی کنید. باتری خارج شده (باتری قدیمی) هیچ ولتاژی را نشان نمی‌دهد. باید یک باتری جدیدی را برداشته و با مولتی‌متر ولتاژ آن را اندازه‌گیری کنید. ولتاژی که مورد نیاز شما است باید به اندازه 3.8 باشد. مولتی‌متر باید این ولتاژ را نشان دهد.

            1. چسب دو طرفه را به باتری بچسبانید و آن را در داخل کیس شارژ در محل باتری قدیمی قرار دهید. اکنون می‌توانید کابل فلت را به باتری جدید متصل کنید.

          1. ارزیابی عملکرد باتری جدید

          پیش از این که تمام قطعات کیس را به محل خود بازگردانید باید از عملکرد صحیح باتری اطمینان حاصل کنید. بنابراین کابل شارژ را به قسمت مخصوص آن وارد کنید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید کیس شارژ باید به درستی شارژ شود. همچنین هدفون‌ها را در محل مشخص خود قرار دهید تا از شارژ صحیح آن‌ها نیز مطمئن شوید.

          1. چسباندن باتری به کیس شارژ

          قسمت‌های مشخص چسب دوطرفه را جدا کنید تا بتوانید باتری کیس شارژ را در محل آن بچسبانید. سپس مجاری مخصوص هدفون‌ها را در محل مخصوص به خود قرار دهید.

          1. اتمام تعویض باتری کیس شارژ

          شما موفق شدید به صورت صحیح باتری کیس ایرپاد را تعویض کنید. اکنون با اتصال آن به شارژ متوجه عملکرد صحیح آن می‌شوید.

          پس از شارژ شدن کیس شارژ می‌توانید هدفون ها را در محل‌های مشخص آنها قرار دهید و پس از شارژ شدن به گوشی خود متصل نمایید.


          خلاصه

          همان طور که در ابتدای این متن به آن اشاره کردیم یکی از تعمیر های دشوار، تعویض باتری کیس ایرپاد است. در نگاه اول تعمیر و جدا کردن قطعات آن غیر ممکن به نظر می‌رسد. هرچند اگر مهارت کافی برای این کار را ندارید به شما پیشنهاد می‌دهیم به آن دست نزنید. سخت‌ترین قسمت تعمیر کیس شارژ جدا کردن مجاری اتصال هدفون ها است. با این حال در این متن توضیحات لازم برای جلوگیری از آسیب به قطعات داخلی ارائه شد.

          نظرات کاربران

          کاربر گرامی؛
          تاکنون نظری برای این پست ثبت نشده است.

          نظر خود را بنویسید

          کاربر گرامی؛
          لطفا قبل از ثبت سوال و پرسش خود به موارد زیر دقت نمایید:
          • برای ثبت نظر، در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
          • از ثبت چند نظر تکراری خودداری نمایید.
          • نظرهای شما پس از تایید تیم پشتیبانی نمایش داده خواهند شد.
          • نظرهایی که بصورت فینگلیشی نوشته شوند تایید نخواهند شد.
          • در صورت داشتن هرگونه سوال خارج از پست می توانید از صفحه پرسش و پاسخ اقدام نمایید.
          آی آر فیکس