محصولات ادامه نتایج »
    مدل ها ادامه نتایج »
      دسته بندی ها ادامه نتایج »
        مطالب آموزشی ادامه نتایج »
          #

          مشکلات رایج صفحه نمایش آیفون

          8/20/2023 6:57:56 PM 0 26

          هر چند گوشی های آیفون به طور کلی دستگاه‌هایی بی‌نقص به حساب می‌آیند ولی باز هم مشکلاتی دارند که بهتر است با شناختن و راه‌حل‌های برطرف کردن آ‌نها آشنا شوید. برخی از مشکلات ایجاد شده برای آیفون مربوط به صفحه نمایش آن است. شما می‌توانید به سادگی برخی از مشکلات رایج صفحه نمایش آیفون را شناسایی کرده و آن‌ها را بدون داشتن تخصص و حتی به صورت دستی برطرف سازید.

          برخی از مشکلات رایج صفحه نمایش آیفون

          در زیر به چند مورد از مشکلات صفحه نمایش آیفون می‌پردازیم:

          • ممکن است در حین کار با آیفون صفحه نمایش دستگاه شما به صورت ناگهانی تاریک شود.

          این مورد ممکن است به دو دلیل رخ دهد:

          1. احتمال اول در تاریک شدن صفحه نمایش آیفون این است که احتمالا تنظیمات مربوط به عملکرد «Auto-Brightness» فعال باشد. زمانی که شما در حین کار با دستگاه خود از محیطی به محیط دیگر می‌روید نور صفحه با فعال بودن تنظیمات خودکار نور، دچار تغییر میزان روشنایی می‌شود.

          شما می‌توانید با چند تنظیم ساده این مشکل را برطرف نمایید: ابتدا به قسمت «Settings» رفته و پس از آن در قسمت «Accessibility» و «Display and Text Size» تنطیمات مربوط به صفحه نمایش و اندازه متن را مدیریت کنید.

          1. احتمال دوم در مورد بالا بودن دمای محیط است. ممکن است دستگاه شما در این محیط به شدت داغ شود. افزایش بیش از حد دمای آیفون سبب می‌شود که صفحه نمایش آن به صورت ناگهانی خاموش شده و صفحه سیاه شود.

          نکته‌ای که در هنگام کار با آیفون به شدت باید به آن توجه داشته باشید این است که به دمای دستگاه خود در ضمن کار با آن دقت کنید. داغ شدن بیش از حد دستگاه باعث توقف عملکرد گوشی شده و طول عمر باتری آن را کاهش می‌دهد.

          به محض داغ شدن آیفون دست از کار کشیده و به دستگاه خود کمی استراحت دهید. زمانی که دستگاه مجددا خنک شود زمان مناسب برای استفاده مجدد از دستگاه آیفون برای شما فرا رسیده است.

          • ممکن است در حین کار با آیفون صفحه نمایش شما به رنگ زرد در آید

          از جمله مشکلات رایج صفحه نمایش آیفون زرد شدن آن است. در این مورد موارد متعددی می‌توانند دخیل باشند مثل:

          روشن بودن عملکرد «True Tone» که می‌تواند عامل این مشکل باشد، زمانی که این عملکرد روشن باشد صفحه نمایش به صورت خودکار با نور محیط سازگار شده و به نور طبیعت اطراف نزدیک تر شود. اگر رنگ صفحه نمایش آهسته آهسته به سمت رنگ های گرم برود، ممکن است تنظیمات مربوط به حالت تاریک صفحه نمایش روشن بوده باشد. در واقع تنظیمات تاریک رنگ صفحه نمایش باعث می‌شود رنگ‌های تاریک صفحه نمایش از بین رفته و رنگ‌ها رو به رنگ‌های گرم روند. این ویژگی سبب می‌شود که چشم مخاطب به نورهای شدید صفحه نمایش جذب نشود. این ویژگی مخصوص محیط‌هایی با نور کم یا حتی تاریک است. با این توصیفات شما می‌توانید این تنظیمات را مدیریت کنید، برای این کار به قسمت «Settings» آیفون رفته و با استفاده از انتخاب گزینه «Display and Brightness» تنظیمات روشنایی صفحه نمایش را مدیریت می‌کنید.

          • بزرگ بودن بیش از اندازه صفحه نمایش یا آیکون‌های روی صفحه

          گاهی ممکن است با این مشکل مواجه شده باشید که صفحه نمایش بیش از نیاز شما بزرگنمایی داشته باشد یا حتی برخی از آیکون‌های روی صفحه نمایش بسیار بزرگ شده باشند. این موضوع معمولا به دلیل فعال شدن تصادفی تنظیمات مربوط به عملکرد «Zoom» ایجاد می‌شود. می‌توانید با ضربه زدن با سه انگشت بر روی صفحه نمایش این مشکل را برطرف سازید و صفحه را کوچک نمایید.

          حتی مسیر مشخصی برای مدیریت این عملکرد وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده نمایید: برای خاموش کردن حالت «Zoom» یا بزرگنمایی می‌توانید به بخش «Settings»، بخش «Accessibility» و سپس «Zoom» رفته و حالت بزرگنمایی را غیر فعال نمایید.

          • صفحه نمایش با رنگ‌های تحریف شده در مقابل شما پدید می‌آید

          از دیگر مشکلات رایج صفحه نمایش آیفون وجود رنگ‌های تغییر یافته بر روی آن است. اگر با چنین مشکلی رو‌به‌رو شدید و متوجه شدید رنگ‌های موجود در صفحه نمایش دچار مشکل شده‌اند، احتمالا راه حل این مشکل این است که به تنظیمات فیلتر رنگ آیفون مراجعه کرده و آن را برطرف نمایید. برای این کار می‌توانید به از مسیر زیر پیش روید:

          Settings  > Accessibility > Display & Text Size

          در پایان این مسیر می‌توانید حالت «Classic Invert» یا «Smart Invert Inverse» را خاموش کرده یا حتی حالت «Color Filters to adjust» را روشن نمایید

          سخن پایانی

          در این متن سعی ما بر این بود که شما را با عواملی آشنا سازیم تا بتوانید به سادگی مشکلات رایج صفحه نمایش آیفون خود را برطرف سازید. در صورتی که با مشکلات دیگری از قبیل نفوذ ماده‌ای داخل صفحه نمایش، لکه غیر عادی، نوارهای روشن و عمودی، لکه‌های تیره یا خاکستری رنگ روی صفحه مواجه شدید، دستگاه را به دست یک متخصص دهید تا بتواند عامل آن مشکل را شناسایی کرده و آن را تعمیر نماید.

          نظرات کاربران

          کاربر گرامی؛
          تاکنون نظری برای این پست ثبت نشده است.

          نظر خود را بنویسید

          کاربر گرامی؛
          لطفا قبل از ثبت سوال و پرسش خود به موارد زیر دقت نمایید:
          • برای ثبت نظر، در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
          • از ثبت چند نظر تکراری خودداری نمایید.
          • نظرهای شما پس از تایید تیم پشتیبانی نمایش داده خواهند شد.
          • نظرهایی که بصورت فینگلیشی نوشته شوند تایید نخواهند شد.
          • در صورت داشتن هرگونه سوال خارج از پست می توانید از صفحه پرسش و پاسخ اقدام نمایید.
          آی آر فیکس