محصولات ادامه نتایج »
    مدل ها ادامه نتایج »
      دسته بندی ها ادامه نتایج »
        مطالب آموزشی ادامه نتایج »
          #

          تفاوت بین فضای ذخیره سازی در آیفون و آیکلود

          8/19/2023 7:22:10 PM 0 30

          مطمئنا در زمان خرید آیفون یا حتی آیپد به اولین نکته‌ای که توجه می‌کنید مقدار فضای ذخیره سازی آن‌ها است. فضای ذخیره سازی در آیفون مقدار مشخص و ثابتی دارد. اما آیا در مورد فضای ذخیره سازی iCloud چیزی می‌دانید؟ این یک فضای ذخیره سازی رایگان است که می‌توانید آن را برای خود فعال سازید. حجم آن 5 گیگابایت است و نحوه ذخیره سازی اطلاعات در آن قابل مدیریت می‌باشد. در این متن قصد داریم که نحوه مدیریت فضای ذخیره سازی دستگاه و همچنین iCloud را به شما بیاموزیم. با ما همراه باشید.

          فضای ذخیره سازی در آیفون

          شما بر روی دستگاه خود معمولا مواردی مثل موزیک، برنامه‌های مختلف، عکس‌ها و محتواهای متنوع دیگر را نگهداری می‌کنید. با این که فضای ذخیره سازی آیفون می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران خود باشد ولی ممکن است به دلیل حجم بالای محتواها این فضا پر شود. با پر شدن فضای ذخیره سازی نمی‌توانید فایلی را به دستگاه خود اضافه کنید ولی می‌توانید فضای اشغال شده را کمی آزاد کنید. اگر بخواهید از فضای ذخیره سازی دستگاه خود مطلع باشید و بخواهید محتواهای خود را مدیریت کنید می‌توانید از مسیر زیر پیش رفته و محتواهای دستگاه خود را بررسی نمایید:

          Setting ← General ← iPhone Storage

          با دنبال کردن مسیر بالا شما می‌توانید به فضایی دسترسی پیدا کنید که لیست محتواهای شما به نمایش در می‌آیند. می‌توانید با ضربه زدن بر روی هر یک از برنامه اطلاعات بیش‌تری را در مورد آن‌ها دریافت نمایید.

          از جمله مواردی که معمولا به کاربران دستگاه‌های آیفون توصیه می‌شود این است که به نحوه استفاده از فضای ذخیره سازی در آیفون توجه داشته باشند. با پر شدن این فضا ممکن است عملکرد دستگاه به مخاطره افتاده و حتی ممکن است که دستگاه گیر کند و به دنبال این مشکل حتی برخی از محتواها به صورت اجتناب ناپذیری حذف شوند. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

          • همیشه محتواهای خود را برای قرار گرفتن در فضای ذخیره سازی آیفون بررسی کرده و برنامه‌ها و محتواهای اضافه مثل عکس و موسیقی‌هایی که از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌برید را حذف کنید.
          • سعی کنید عکس و فیلم‌های خود را همیشه بر روی دستگاه خود نگهداری نکنید و آن‌ها را به رایانه شخصی خود انتقال دهید.

          فضای ذخیره سازی iCloud آیفون

          شما می‌توانید به صورت اختیاری فضای ذخیره سازی iCloud را برای دستگاه خود فعال سازید. این فضا حجمی برابر با 5 گیگابایت به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید از فضای ذخیره سازی دستگاه خود بر روی آن بکاپ تهیه کرده و حتی به انتخاب خود عکس‌ها، ویدئوها، شماره تلفن ها، یادداشت ها، اسناد و اطلاعات نوشتاری خود را به این فضا منتقل کنید. با این کار می‌توانید اطلاعات شخصی خود را داخل یک فضای ایمن در هر دستگاهی فراخوانی کنید.

          مدیریت کردن فضای ذخیره سازی iCloud

          برای دسترسی به این فضا باید مسیر زیر را دنبال کنید:

          Setting ← Apple ID ← iCloud

          شما با کمک این فضا می‌توانید اطلاعات قبلی خود را بر روی دستگاه فعلی خود بازیابی کنید. حتی می‌توانید اطلاعات جدیدی را روی آن قرار دهید. اگر این فضا نیز پر شده بود می‌توانید با روش‌های زیر مشکل کمبود فضای ذخیره سازی در آیفون خود را حل نمایید:

          • آزادسازی فضای iCloud: اولین راه حل این است که محتواهای غیرضروری و آن‌هایی که به وجودشان نیازی ندارید را از این فضا حذف کنید. مانند تصاویر، فایل‌ها و... .
          • خاموش کردن پشتیبان‌گیری: بسیاری از برنامه‌های سیستم عامل iOS قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار و قرار دادن در فضای iCloud را به صورت پیش فرض دارند. برای این که فضای ذخیره سازی iCloud بیهوده اشغال نشود می‌توانید این گزینه پیش فرض را غیر فعال نمایید.
          • خریداری فضای بیشتر برای ICloud: شما می توانید در صورت نیاز فضای آیکلود خود را با پرداخت مبالغی به صورت اشتراکی افزایش دهید.

          با چنین روش‌های ساده‌ای قادر خواهید بود فضای ذخیره سازی آیفون را به صورت صحیحی مدیریت کنید.

          نظرات کاربران

          کاربر گرامی؛
          تاکنون نظری برای این پست ثبت نشده است.

          نظر خود را بنویسید

          کاربر گرامی؛
          لطفا قبل از ثبت سوال و پرسش خود به موارد زیر دقت نمایید:
          • برای ثبت نظر، در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
          • از ثبت چند نظر تکراری خودداری نمایید.
          • نظرهای شما پس از تایید تیم پشتیبانی نمایش داده خواهند شد.
          • نظرهایی که بصورت فینگلیشی نوشته شوند تایید نخواهند شد.
          • در صورت داشتن هرگونه سوال خارج از پست می توانید از صفحه پرسش و پاسخ اقدام نمایید.
          آی آر فیکس