محصولات ادامه نتایج »
    مدل ها ادامه نتایج »
      دسته بندی ها ادامه نتایج »
        مطالب آموزشی ادامه نتایج »
          #

          4 نکته درباره چگونگی نگهداری از باتری آیفون

          8/19/2023 7:18:42 PM 0 26

          در این مقاله به ارائه نکاتی درباره حفظ و نگهداری بهتر از باتری آیفون می پردازیم. با این که این نکات نمی‌توانند عمر باتری آیفون را افزایش دهند ولی می‌توانند شما را نسبت به آسیب‌هایی که در کمین باتری این گوشی هستند آگاه سازند. با ما همراه باشید تا با شناسایی خطرات احتمالی بتوانید از آیفون خود بهتر مراقبت کنید.

          قبل از ارائه نکات بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که علاوه بر آگاهی نسبت به عوامل آسیب‌زا باید به طور منظم کارکرد باتری را ارزیابی کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید آسیب‌های وارد شده را شناسایی کرده و آن‌ها را کنترل کنید. اکنون به معرفی عوامل می‌پردازیم:

          اجتناب از استفاده از شارژر ضعیف و غیر اورجینال

          این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که ممکن است تجهیزات آیفون بهترین‌ها نباشند اما ایمن‌ترین‌ها هستند. در مورد شارژر که یکی از لوازم جانبی آیفون محسوب می‌شود نیز این موضوع صادق است. در هنگام شارژ کردن تلفن، باتری گوشی آیفون مستقیما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر برای شارژ کردن از لوازم جانبی غیر اورجینال یا حتی لوازمی که از نحوه کارکرد آن‌ها مطمئن نیستید استفاده کنید به آیفون خود آسیب‌های جدی را وارد می‌کنید. این که به خاطر هزینه‌های بالا از لوازم جانبی غیر اورجینال و ارزان قیمت استفاده کنید ممکن است باعث وارد شدن خسارت‌های مالی بیش‌تر به آیفون خود شوید.

          توجه به دمای محیط در هنگام استفاده از آیفون

          ممکن است شما با این مشکل مواجه شده باشید: «اگر در یک شب سرد زمستانی گوشی خود را به فضای باز ببرید و بخواهید از آن استفاده کنید ممکن است گوشی آیفون به شما پیغام دهد که شما نمی‌توانید در این دما از گوشی خود استفاده کنید».

          در هوای بسیار سرد با مشاهده از کار افتادن باتری آیفون آن را باید سریعا به محیطی با دمای بالاتر منتقل کنید تا از آسیب‌های بیش‌تر به باتری جلوگیری کنید. بازگشت به محیطی با دمای مطلوب به آیفون فرصت می‌دهد تا خود را مجددا بازیابی کرده و به حالت عادی بازگردد.

          باتری گوشی آیفون تنها در یک بازه دمایی مشخص کار می‌کند. بازه دمایی ایده‌آل در محیط برای آیفون بین 16 تا 22 درجه سانتی‌گراد است. این بدان معناست که آیفون تنها به دمای کم حساس نیست بلکه در دماهای بالا به خصوص بالاتر از 35 درجه سانتی‌گراد واکنش نشان می‌دهد. در دماهای بالا ظرفیت باتری این گوشی به شدت به مخاطره می‌افتد و این احتمال وجود دارد که هیچ‌گاه این آسیب قابل تعمیر نباشد. در چنین حالتی با پیغام «unpleasant full power» مواجه می‌شوید.

          به‌روزرسانی سیستم عامل آیفون تحت شرایط مناسب

          نسخه رسمی iOS بر اساس بهینه‌سازی مصرف باتری و عمر باتری پایه‌ریزی شده است. این موضوع بر کسی پوشیده نیست که آخرین نسخه‌های ارائه شده توسط اپل شامل فناوری‌هایی می‌شود که در صرفه‌جویی مصرف انرژی از نسخه‌های قبلی بهتر هستند ولی توصیه می‌شود که نسخه‌های جدید را نسبت به مدل آیفون و سیستم عامل آن مورد ارزیابی قرار دهید. به عنوان مثال اگر آخرین نسخه ارائه شده را بر روی یک آیفون قدیمی اعمال کنید ممکن است به جای تاثیر مثبت باعث آسیب آن شوید. بنابراین توجه داشته باشید که آیا به‌روزرسانی ارائه شده قابلیت اجرا بر روی سیستم آیفون شما را دارد یا خیر.

          بررسی تجهیزات ذخیره‌سازی برای حصول اطمینان از برق دستگاه

          گاهی ممکن است به مدت طولانی تلفن خود را به حالت ثابتی قرار دهید و به مدت طولانی با آن کار نکنید. در این زمان توجه داشته باشید که باتری آیفون بیش از 50 درصد ظرفیت پرشده داشته باشد. زیرا زمانی که استفاده از باتری کم باشد ممکن است شرایطی به وجود آید که باتری تحت شرایط تخلیه عمیق قرار بگیرد. این اتفاق همچنین زمانی که شما گوشی آیفون را بیش از زمان لازم برای رسیدن به شارژ مطلوب به شارژ متصل کنید رخ می دهد. در این زمان نیز به صورت عمقی باتری شروع به تخلیه شدن کرده و تخریب جبران‌ناپذیری به باتری وارد می‌شود. (البته ذکر این نکته نیز ضروری است که باتری های گوشی های جدیدتر از قابلیت شارژ هوشمند برخوردار هستند، به این معنا که با گذشت زمان و پر شدن ظرفیت باتری خود دستگاه انتقال شارژ را قطع میکند و شما می توانید با خیال راحت گوشی خود را با مدت زمان طولانی به شارژر متصل نمایید). بنابراین اگر قصد دارید آیفون خود را به مدت طولانی در یک حالت ثابت قرار دهید علاوه بر این که به محیط آن دقت می‌کنید باید به ظرفیت باتری آن نیز توجه داشته باشید.

          نظرات کاربران

          کاربر گرامی؛
          تاکنون نظری برای این پست ثبت نشده است.

          نظر خود را بنویسید

          کاربر گرامی؛
          لطفا قبل از ثبت سوال و پرسش خود به موارد زیر دقت نمایید:
          • برای ثبت نظر، در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
          • از ثبت چند نظر تکراری خودداری نمایید.
          • نظرهای شما پس از تایید تیم پشتیبانی نمایش داده خواهند شد.
          • نظرهایی که بصورت فینگلیشی نوشته شوند تایید نخواهند شد.
          • در صورت داشتن هرگونه سوال خارج از پست می توانید از صفحه پرسش و پاسخ اقدام نمایید.
          آی آر فیکس