محصولات ادامه نتایج »
    مدل ها ادامه نتایج »
      دسته بندی ها ادامه نتایج »
        مطالب آموزشی ادامه نتایج »
          #

          نحوه راه اندازی قابلیت روشنایی خودکار در آیفون

          8/20/2023 7:00:45 PM 0 30

          در گوشی‌های آیفون برای کاربران امکانات متعددی ارائه شده است. یکی از این امکانات دسترسی به تنظیمات نور و میزان روشنایی صفحه است. معمولا کاربران متناسب با محیطی که در آن قرار می‌گیرند نور صفحه خود را تنظیم می‌کنند. این کار باعث می‌شود که به بینایی کاربران آسیب جدی وارد نشود و کار با دستگاه به مراتب ساده‌تر شود. در این متن قصد داریم روش‌های مختلف برای تنظیم و خاموش کردن روشنایی خودکار آیفون را با شما به اشتراک بگذاریم.

          چگونگی تنظیم روشنایی خودکار آیفون

          در سیستم عامل‌های iOS 14 و نسخه‌های بعدی امکان تنظیم خود نور صفحه برای کاربران فراهم شده است. شما با استفاده از مسیر زیر می‌توانید به سادگی به این تنظیمات دسترسی داشته باشید:

          Settings > Accessibility > Display & Text Size

          صفحه باز شده را به سمت پایین بکشید تا تنظیمات بیش‌تر را مشاهده کنید. یکی از این تنظیمات مربوط به روشنایی خودکار صفحه است. سپس با لمس دکمه روبه‌روی گزینه «Auto-Brightness» می‌توانید تنظیمات روشنایی خودکار را فعال نمایید. تنظیمات خودکار به این معنا است که میزان روشنایی صفحه به صورت خودکار با میزان نور محیط تنظیم می‌شود.

          اگر شما با استفاده از مسیر مشخص شده نتوانید به مقصود خود دست یابید باید دلیل یا عاملی که مانع این تنظیمات شده است را پیدا نموده و آن را برطرف سازید.

          موانع تنظیم نور صفحه آیفون

          در صورتی که اطمینان دارید تنظیمات روشنایی خودکار را به درستی انجام داده‌اید ولی آن تنظیمات اجرا نشده است باید موارد زیر را بررسی کنید:

          1. ممکن است تحت شرایطی مجبور شوید گوشی خود را مجددا راه‌اندازی نمایید. پس از روشن شدن گوشی آیفون خود حتما بررسی نمایید که تنظیم خودکار روشنایی روشن شده باشد.
          2. در گوشی‌های آیفون به‌روزرسانی سیستم عامل بسیار با اهمیت است. در صورتی که هنوز مشکل نور صفحه حل نشده بررسی کنید که آیا آخرین نسخه ارائه شده بر روی گوشی شما نصب شده است یا خیر. مجددا ممکن است پس از بررسی سیستم و نصب آخرین نسخه بر روی گوشی خود مشکل نور صفحه ادامه داشته باشد. بنابراین به مرحله سوم بروید.
          3. از دیگر عواملی که می‌تواند مانع روشن و خاموش کردن روشنایی خودکار آیفون شود این است که گاهی گلس روی صفحه یا حتی کناره‌های قاب استفاده شده برای گوشی در نور صفحه مشکل ایجاد می‌کنند. در چنین وضعیتی باید صفحه محافظ یا قاب را از گوشی جدا کنید. ولی باز این امکان وجود دارد که مشکل روشنایی حل نشود.
          4. در این مرحله با دقت عمل کنید. باید دمای گوشی را حین کار کردن مورد توجه قرار دهید. گاهی برنامه‌هایی با گرافیک بالا یا حتی کار کردن‌های طولانی‌مدت با گوشی می‌تواند سبب افزایش دمای گوشی شود. یکی از تدابیر طراحی شده برای آیفون محدوده دمایی برای آن است. گوشی‌های آیفون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در محدوده دمایی خاص به درستی عمل می‌کنند. اگر از این محدوده دمایی خارج شوند سیستم عملکرد آیفون به شدت کند شده، نور صفحه کاهش پیدا کرده و در نهایت کاملا متوقف می‌شود. در چنین شرایطی باید گوشی را کنار بگذارید و از آن استفاده نکنید تا دمای آن به حالت طبیعی بازگشته و عملکرد خود را مجددا باز یابد.

          تنظیم دستی برای حل مشکل روشنایی خودکار آیفون

          اگر هیچکدام از مراحل گفته شده موثر نبود، این آخرین مرحله‌ای که است که می‌تواند شما را کمک کند. در این مرحله راه‌حل نهایی انجام تنظیمات بازیابی است. برای این کار از مسیر زیر پیش روید:

          Settings > General > Restore

          با رسیدن به Restore باید روی گزینه Reset All Settings کلیک نمایید. با این تنظیمات دستگاه شما از اول راه‌اندازی شده و همه تنظیمات به تنظیمات پیش فرض تغییر پیدا می‌کنند. در این مرحله قادر هستید به سادگی به روشن یا خاموش کردن روشنایی خودکار آیفون خود دسترسی داشته باشید. نگران پاک شدن اطلاعات خود نباشید چون با راه‌اندازی مجدد هیچ داده‌ای پاک نمی‌شود.

          نظرات کاربران

          کاربر گرامی؛
          تاکنون نظری برای این پست ثبت نشده است.

          نظر خود را بنویسید

          کاربر گرامی؛
          لطفا قبل از ثبت سوال و پرسش خود به موارد زیر دقت نمایید:
          • برای ثبت نظر، در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
          • از ثبت چند نظر تکراری خودداری نمایید.
          • نظرهای شما پس از تایید تیم پشتیبانی نمایش داده خواهند شد.
          • نظرهایی که بصورت فینگلیشی نوشته شوند تایید نخواهند شد.
          • در صورت داشتن هرگونه سوال خارج از پست می توانید از صفحه پرسش و پاسخ اقدام نمایید.
          آی آر فیکس